Vijf visies op Spelend Leren

We zijn inmiddels aan het einde van het jaar beland en dan is het natuurlijk gebruikelijk om jaarlijstjes te publiceren. Vandaar dat deze hele week in het teken staat van lijstjes met de beste, leukste, meest belezen of meest interessante artikelen die afgelopen jaar uit mijn digitale pen vloeiden.

Vandaag wil ik graag nog even het dossier Over Spelen Leren uitlichten. Tussen de Tien toffe TED-tips uit 2010 van afgelopen maandag stonden niets voor niets al een aantal video’s die de kracht van games bespreken. In deze tijden waarin steeds vaker – naast een sociale laag – een game laag met badges en medailles over de echte wereld wordt gecreëerd, is het goed om daar genuanceerd over te praten. In onderstaande interviews vroeg ik afgelopen jaar aan diverse professionals wat volgens hen nu precies de educatieve waarde van (video)games inhoudt.

Dossier: Over Spelend Leren – Jantina Huizenga

Jantina Huizenga is promovenda game-based learning bij de Universiteit van Amsterdam.

Dossier: Over Spelend Leren – René Glas

René Glas is docent nieuwe media & digitale cultuur aan de Universiteit van Amsterdam.

Dossier: Over Spelend Leren – Antoine van den Beemt

Antoine van den Beemt is docent Game Design & Technology aan de Fontys Hogeschool ICT in Eindhoven.

Dossier: Over Spelend Leren – Mike Hendrixen

Mike Hendrixen is Marketing Director Central/North Region bij gameontwikkelaarCodemasters.

Dossier: Over Spelend Leren – David Nieborg

David Nieborg is als docent/onderzoeker verbonden aan de Universiteit van Amsterdam.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.