Crowdsourcing videoclip van C-mon & Kypski


Gisteren stuitte ik via een tweet van @creativecrowds op de nieuwe videoclip ‘The More is Less’ van de Utrechtse band C-mon & Kypski. Het toffe aan deze videoclip is dat iedereen met een webcam zelf in de clip kan komen. In plaats van Andy Warhol’s ‘15 Minutes of Fame’, komen C-mon & Kypski nu met de digitale variant ‘One Frame of Fame’ “featuring all those wonderful people around the wide web wob who took a minute to help us out”. Ieder uur wordt de video geupdate en verschijnen de mensen die tot dusver hebben meegedaan. Een creatief staaltje crowdsourcing!

3 antwoorden

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] van het internet  te benutten, schakelen de Utrechtse C-mon & Kypski in 2010 de massa in met hun crowdsourced videoclip ‘The More is Less’, waardoor iedereen met een webcam zelf in de clip kan […]

  2. […] Bannier eindigt zijn presentatie met een kijkje in de digitale keuken van de toekomst. Zo wijst hij op impact die pay-per-item systemen zoals iTunes en Last.fm hebben gehad op de luisterervaring. Van albums naar losse nummers. Daar tegenover staan weer nieuwe initiatieven zoals het abonnement bij Spotify waardoor volledige catalogi van artiesten kunnen worden beluisterd. Ook is de relatie tussen fan en muzikant en veranderd. Diensten als Twitter creëren een nooit eerder vertoont direct contact tussen artiest en fan. Zo zette Nine Inch Nails ruwe data online en mochten fans een compilatie monteren (vergelijkbaar die nieuwe BBC documentaire Digital Revolution waar ik eerder deze week al over berichtte). Ook kon Stijn uiteraard niet om de co-creatie videoclip van C-mon & Kypski heen (zie ook hierow). […]

  3. […] videoclip ‘The More is Less’ van de Utrechtse band C-mon & Kypski die door middel van ‘crowdsourcing’ tot stand kwam. Een ander buzzword waarbij je de massa inzet voor eigen gerief is […]

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.